Свободно време Мода и красота Здраве и спорт
Най-нови

Как се управлява ефективно в стил „Д-р Хаус”

 

Или просто как се управлява ефективно. Ние в България го знаем най-добре. Вероятно в една класация за управлянието ще бъдем на челна позиция, защото следното определение за наистина „ефективно” управление е така присъщо на системата ни, че само можем да се „гордеем” с нея.

Сигурна съм, че ще се съгласите с думите ми, след като прочетете текста.

Искам само да отбележа, че е използван дълбок сарказъм, който разбира се, е също присъщ за нашенските земи. Свикнали сме с това.

 

Kак се управлява "ефективно"?

Ако имате служител, от който сте доволен и работите добре в екип, то чудесните резултати от съвместната ви работа представяйте в единствено число, а поощрения и бонуси изпращайте само в мислена форма. Но пък, за да се знае колко сте готин, малко семки и бонбонки вършат работа, за да се почувства служителят oценен.

Също така му делегирайте отговорностите си, за да имате време вие да се развивате - развявате, а той да няма възможност да се обърне, че с тези си качества да не вземе да се открои ненадейно. И не на последно място, не пропускайте случай да го дезинформирате, да се отмятате от думите си и други подобни, за да се знае кой е шефа все пак!

 

Ако имате служител, за който нямате сведения, че е нечия "слушалка", то това означава, че и спрямо вас няма да прояви подобни умения. Това автоматично го изключва от списъка с вероятните повишения в службата, евентуалните вдигания и повдигания на заплатата. Вероятно той не се включва в клякарската мрежа с дълги пипала, което разбира се го държи настрани от страшния списък на служителите, които могат да се повишат.


Но пък, за да изразите доволството си го възнаградете /като допълнение към основната му работа/ с някоя от следните дейности - чистач на офис, извършване на хамалски услуги и все пак нека да е така добър да не надига глава, не дай си боже и глас, че... Това е за негово добро все пак, ще го спаси от порока да притежава чувство за приличие, колкото и уличен котарак, макар че сравнението би било направо в ущърб на въпросното животинче.

 

И за да парирате подобни прояви  го уведомете /не лично, разбира се/ как сте го отървали от няколко уволнения /тук вече лично сте се намесили/, а това, че сте му спестили "един камион" неприятности, да го проумее  най-накрая, и да си трае!


Ако имате служител от друг отдел, до който сте опирали, за да може да си свършите работата, непременно му вменете, че това е едва ли не негова основна функция и едно благодаря му стига. В никакъв случай, даже и с мимика не показвайте, че сте доволен. Същевременно при първа възможност, не пропускайте да му намекнете, че когато е бил на сантиметър да ви се издигне в очите и шат главата, защото точно сега има друг важен задник за спасяване. Оставете го да робува на вашите предразсъдъци, не че това да ес робува на такива не е несправедливо.

 

И без това служителите са принудени да устоят на ред съблазни, като желание за  повишение в службата или по-висока заплата, затова нека посеем повече кълнове на страх в умовете им, които са благодатна почва за всякакви внушения.


А след като посеете подходящите семена, чакайте само мига, в койтослужителят ви, ще чува мислено как един чук заковава капака върху ковчега на неговото предложение относно развитието на вашия бизнес. Макар, че отрицателната гласност, предизвикана от вас, ще да му се отрази пагубно в професионално и обезсърчаващо в емоционално отношение, вие не се притеснявайте, гледайте си кефа.

 

Всяка прилика с лица и събития  е случайна, но всеки припознал се, да се счита  за злоупотребил със служителите.

 

За да направите тази страница любима, натиснете
Ctrl + D
от клавиатурата си.